مقایسه بین انواع سیستم های گرمایشی ساختمان

مقدمه

ایران کشوری چهار فصل است و دارای فصل های سردی در سال میباشد پس همه ی خانه ها در ماه های خاصی از سال نیاز به سیستم های گرمایشی دارند. با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع مختلفی از سیستم های گرمایشی به بازار معرفی شده است. که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی و مقایسه میکنیم.شرکت فراز افروز به عنوان نمایندگی پکیج اصفهان عرضه کننده انواع سیستم های گرمایشی در اصفهان میباشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سیستم های گرمایشی با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

معرفی انواع سیستم های گرمایشی

سیستم های گرمایشی بیشترین مصرف انرژی در هر خانه ای را دارند . پس از لحاظ مصرف انرژی باید به صرفه باشند. اما به طور کلی هدف از نصب سیستم های گرمایشی ایجاد یک هوای مطبوع و مناسب برای محیط خانه است. تنظیم درجه هوای خانه بسیار اهمیت دارد که در ادمه سیستم های گرمایشی که میتوان دما را تنظیم کرد معرفی میکنیم.

بخاری

سیستم گرمایشی بخاری انوع مختلفی دارد مانند بخاری گازی ، نفتی ، برقی و… اما هنوز هم جز اولین انتخاب های افراد برای گرم کردن خانه است. وسایل گرمایشی زیادی تولید شده است اما بخاری حالت نوستالژی دارد و برای بسیاری افراد محبوب است. از نظر میزان مصرف انرژی ، بخاری اتلاف انرژی کمی دارد و همچنین از لحاظ نصب و راه اندازی بسیار ساده میباشد، و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری بخاری پایین است. هزینه خرید خود بخاری هم به نسبت سایر لوازم گرمایشی پایین است. اما از طرفی معایبی نیز دارد.

  1. اشغال زیاد فضای ساختمان
  2. احتمال گاز گرفتگی در بخاری های گازی
  3. سیاه شدن وسایل اطراف بخاری

شومینه

 همه ی ما نشستن کنار شومینه و نوشیدن یک چایی گرم را دوست داریم. به خصوص شومینه های هیزمی که از قدیم مورد استفاده بوده است . اما در حال حاضر که شومینه ها برقی و هیزمی فقط جنبه ی زیبایی دارند و برای سیستم گرمایشی اصلا مناسب نیست زیبا هدر رفت انرژی بالایی دارد . اما در بسیاری از خانه برای طراحی دکوراسیون از شومینه ها استفاده میشود. شومینه ها به خصوص در نوع هیزمی معایب زیادی دارند. امکان آتش سوزی وجود دارد ، نمیتواند همه ی محیط را یکنواخت گرم کند ، سیاه شدن دیوارهای اطراف و… البته اکثر موارد در شومینه ها برقی از بین رفته است. با این حال موارد بهتری برای سیستم گرمایشی خانه وجود دارد.

اسپیلت

اسپیلت یا همان کولر گازی از سیستم های سرمایشی گرمایشی ساختمان است که هم میتوان در فصل سرد و هم فصل گرم از آن استفاده کرد. این سیستم به صورت داکت به دیوار متصل میشود. و فضای کمی را اشغال میکند. اگر این اسپیلت ها را در حالت گرمایش قرار دهیم به صورت یکنواخت محیط را گرم میکند و میتوان با تنظیم دستگاه بعد از رسیدن به دمای مطلوب به طور خودکار خاموش شود.

از مزیتهای دیگر این دستگاه نیاز نداشتن به لوله کشی گاز در ساختمان است. اما اسپیلت هم معایبی دارد که اولین عیب آن مصرف زیاد برق است و گران بودن خود دستگاه و تعمیر و نگهداری آن است.

سیستم پکیج

در این سیستم گرمایشی یک مخزن گرمایشی کوچک در هر واحد ساختمان قرار میگیرد و گرما توسط رادیاتورها یا همان شوفاژ در کل ساختمان پخش میشود. و میتوان دما را به صورت یکنواخت در کل خانه تنظیم کرد. کنترل مصرف انرژی در این مدل سیستم بسیار ساده است و میتوان هر زمان که بخواهید شوفاژ ها را خاموش و یا درجه پکیج را کم کنید.

در کل باید گفت این سیستم گرمایشی عیبی ندارد که قابل گفتن باشد و میتوان به عنوان بهترین سیستم گرمایشی خانه و اداره و… معرفی کرد.

نتیجه

هر یک از دستگاه های سرمایشی و گرمایشی مزایا و معایب خاص خود را دارند شما باید با توجه به شرایط زندگی ، نوع ساختمان و وضعیت اقتصادی ومیزان بودجه ، نوع سیستم گرمایشی ساختمان را انتخاب و اجرا کنید به هر حال قبل از خرید هر یک از سیستم ها با نمایندگی تاسیسات فراز افروز در ارتباط باشید و بهترین برند محصولات سرمایشی گرمایشی را از ما تهیه کنید. از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.