کمبود گاز در ایران و راه های کاهش مصرف

مقدمه

در این روزها بحران جدی کمبود گاز در ایران به وجود آمده است و همه را به ناچار به کاهش مصرف گاز وادار کرده است. با وجود این هوای سرد بی سابقه در ایران اگر همه در کاهش مصرف گاز و صرفه جویی در مصرف شرکت کنیم . همه ایران میتوانند کگاز داشته باشند و صنایع به تولید خود ادامه دهند. با این حال باید بررسی کرد که چگونه میتوان در این چالش کاهش مصرف گاز شرکت کرد. اگر شما هم به فکر تمام مردم ایران هستید و میخواهید خودتان تا پایان فصل سرد و زمستان از گاز استفاده کنید با ما همراه باشید تا راه های فوری برای کاهش مصرف را با شما عزیزان بررسی کنیم. شرکت فراز افروز به عنوان نمایندگی پکیچ ایران رادیاتور در اصفهان  با عرضه انواع محصولات گرمایشی استاندارد نقش مهمی در کاهش مصرف گاز در ایران ایفا میکند.

آیا واقعا ایران دچار کمبود گاز شده ؟

بله با توجه به سرمای شدید در همه ی کشور و سرمای  زیر صفر و یخبندان در بعضی از استانها باعث شده مصرف گازهای خانگی بشدت افزایش یابد. مصرف با این رویه باعث کمبود گاز در کشور شده است که تنها راه مقابله با این بحران کمبود گاز صرفه جویی به روش های مختلف است. کمتر مصرف کنید تا همه بتوانند با گاز طبیعی گرم شوند. البته با توجه تحقیقات کمبود گاز در طول سال وجود ندارد و فقط در این روزهای سرد با آن مواجه شده ایم. پیش بینی شده است که بحران جدی گاز از سال 1405 تا 1410 میباشد.

راهکارهای فوری برای کاهش مصرف گاز

شاید تصور کنید کاهش مصرف شما به تنهایی تاثیر گذار نیست اما این طور نیست و اگر همه فقط یک شعله از خانه ی خود کم کنند و یا یک درجه دمای وسیله ی گرمایشی خود را کم کنند تاثیر زیادی در کل کشور دارد.

  1. بستن درب وپنجره های اضافی

اگر از اتاقی استفاده نمیکنید و یا گرمایشی در آن اتاق وجود ندارد بهتر است درب اتاق را ببندید تا گرما هدر نرود و خانه زودتر گرم شود . درب ورودی را بعد ز رفت و آمد سریع ببندید تا گرما خارج نشود. همین کارهای کوچک تاثیر زیادی در مصرف گاز دارند.

  1. استفاده از درزگیر

بهترین کار برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده از درب و پنجره های دوجداره است ولی بسیاری از ما این امکان را نداریم که با ستاندارد سازی درب و پنجره از تلف شدن انرژی جلوگیری کینم ولی با یک هزینه کم میتوان درز تمام درب و پنجره ها را درزگیر نصب کنید تا کمتر گاز مصرف کنید.

  1. لباس گرم بپوشید

ساده ترین راه که هرکسی میتواند رعایت کند پوشیدن لباس های گرم در خانه و کم کردن درجه سیستم گرمایشی خانه است. باور کنید با کم کردن فقط یک درجه سیستم گرمایشی میتوانید تا 5 درصد مصرف گاز را کاهش دهید.

  1. استفاده از سیستم گرمایشی استاندارد

استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد باعث میشود مصرف گاز به طور چشمگیری کاهش یابد . سیستم های گرمایشی معمولا دارای برچسب مصرف انرژی هستند . قبل از خرید حتما برچسب را مطالعه کنید و وسایل با گرید A ویا  a+  و… را تهیه کنید که معمولا سبز رنگ هستند . سیستم های گرمایشی با مصرف بالا اصلا به صرفه نیستند و هزینه های قبض گاز بسیار بالا میرود. برای خرید بهتر میتوانید از محصولات شرکت فراز افروز تهیه کنید. اسپیلت ایران رادیاتور اصفهان یکی از بهترین برندهای محصولات گرمایشی با گرید a+++ میباشد. برای خرید کلیک کنید.

استفاده از سیستم گرمایشی استاندارد

  1. استفاده درست از اجاق گاز

اولین نکته این که توجه کنید شعله اجاق گاز باید آبی بسوزد و همچنین برای کاهش مصرف سوخت شعله اجاق را زیاد نکنید اجازه دهید آرام آرام غذا بپزد. از نکاتی که باید بدانید این است که هر ظرف را روی شعله مناسب خودش قرار دهید . ظرف کوچک روی اجاق کوچک و ظرف بزرگ روی شعله بزرگ قرار داده شود.

صرفه جویی انرژی

نتیجه

به هر حال راه های زیادی برای کاهش مصرف سوخت وجود دارد که بدون هزینه و فقط با کمی فکر کردن و وقت گذاشتن میتوانید از این بحران کمبود گاز رد شویم. استفاده از سیستم های گرمایشی استاندارد مهم ترین راه برای کاهش مصرف انرژی و همچنین خطر کمتر در خانه میباشد. شرکت فراز افروز به عنوان نمایندگی رادیاتور پنلی اصفهان آماده عرضه انواع محصولات گرمایشی و سرمایشی با بهترین کیفیت و قیمت میباشد. برای خرید با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.